Haberler

Haberler

4-10 Mayıs İş Sağlığı ve Güvenliği Haftası

Okullarda iş güvenliği, işyerleri gibi okullarda da uygulanması gereken ve yönetmelik ile zorunlu hale gelen prosedürleri içermektedir. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu işyerleri gibi okullarında uyması gereken iş güvenliği ile ilgili konular bulunmaktadır.     Okul ortamında doğabilecek olası risklerin oluşmaması için öncesinde risk değerlendirme yapılması tüm okullarda şarttır. Acil durum eylem planı, korunma, tahliye gibi durumlarda öğrencilerin nasıl davranması gerektiği ile ilgili çeşitli eğitimlerin verilmesi de ayrıca önemlidir. İş güvenliği uzmanı belirleyeceği zamanlarda okulda yangın tatbikat yaptırarak uygulamalı şekilde okul içinde bilinçlendirme sağlamalıdır. İşyeri hekimi, öğrenciler, öğretmenler olmak üzere okul içinde olası sağlık durumlarını kontrol etmekle ayrıca, okul hizmet yetkililerinin (yemekhane çalışanları) hijyen ve sağlık kontrollerinden sorumludur. Okul içinde acil durum sırasında acil durum eylem planı gözeterek, ekiplerin kurulması ve bu ekiplere yangın eğitimi, ilk yardım eğitimi gibi temel eğitimlerin verilerek sorumluluk üstlenmesi sağlanmalıdır. Bu konudaki en büyük ihmal gösterilen konu okul tamirat ve bakımı, alt işverenlerden sağlanan yemek, servis, kantin gibi konularda okul yönetiminin gerekli kontrol ve denetimleri bilgileri olmaması sebebi ile yapmamasıdır. Ancak bu konu çok önemli olup oluşacak olan herhangi bir iş kazasında okul yönetimi ve okul aile birliği sorumlu tutulabilmektedir. Tüm okul yöneticilerinin bu konuya özel önem göstermesi ve önlem alması şarttır. Bir okul müdürü çatı tamiratı yapan kişinin çatıdan düşerek iş kazası sonucu ölmesi sebebiyle sorumlu tutulacaktır. Yemekleri hazırlayan kişinin veya güvenlik görevlisinin bu konuda gerekli evraklarının olmaması sebebi ile öğrencilerin başına geleceklerden sorumlu tutulabileceklerdir. Okullarda İş Güvenliği OSGB hizmetleri arasında bilinçlenmenin en fazla önemli olduğu yerlerden biri olan okullarda, Bizim OSGB uzman kadrosu ile birlikte bilinçlendirme faaliyetlerine de fazlası ile değer vermektedir.  İstanbul OSGB, bütün okullar için düzenlenmesi gereken risk değerlendirme, acil durum ekiplerinin oluşturulması, İSG panosunun ve çalışma planının hazırlanması gibi zorunlu olan hususlarda da okul ile birlikte çalışarak gerekli işlemleri eksiksiz bir şekilde yerine getirmektedir. Okullarda İş Güvenliği Yönetmeliği Eğitim veren kurumlar özellikle kalabalık alanları oluşturduğu için hem okul içi hem de okul dışı bir çok risk faktörü ile karşı karşıya kalabilmektedir.  Bakanlık tarafından yayınlanan yönetmeliğe göre 50 kişiden fazla öğretmen ve personelin görev alacağı okullarda iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi görev almak zorundadır. Okulun mimari yapısına bağlı olarak risk değerlendirmesinin yapılması da şarttır. Acil çıkış kapılarının ve acil çıkış levhalarının hazırlanması, kontrol listelerinin yapılması en önemli görev ve sorumluluklardandır. Yangın tedbirleri, okul elektrik tesisatı, ortak kullanım alanlarından olan tuvaletlerin kullanım koşulları gibi birçok durum tek tek ele alınmalı, uygunsuzluk halinde uygun hale getirilmelidir. İş güvenliği uzmanı ve okul içi yönetiminin sürekli iletişim halinde olarak olası durumlardan anında haberdar olunması da oldukça önemlidir. Okullarda İSG’nin Önemi Eğitim sektörünün iş sağlığı ve güvenliği açısından mevcut durumunu gösteren bir kayıt sistemi veya herhangi bir belge bulunmamaktadır. Oysaki bu alanda verileri derlemek, ihtiyaçları belirlemek ve yapılan tespitler  doğrultusunda gerekli politikaları oluşturmak için istatistiksel göstergelere ihtiyaç bulunmaktadır. Okullarda iş sağlığı ve güvenliği çalışmalarının yürütülmesi sırasında ihtiyaç duyulacak belgeleri sunarak, okullar bazında sağlık ve güvenlikle ilgili bir kayıt sisteminin alt yapısını oluşturmanın yolunu açarken aynı zamanda yönetim sisteminin gereklerinden birini yerine getirmeye imkan tanımaktadır. Okullarımızda zaman zaman, sağlıksız ve güvensiz durumlardan kaynaklanan çeşitli olaylar ve kayıplar yaşanabilmektedir. Kayıpları önlemek için risk alanlarını bilmek çok önemlidir. Çalışma ve yaşam alanlarına ilişkin Risk Envanteri oluşturmak ve Risklerin Değerlendirilmesi yoluyla ortamdaki riskler ve tehlikeleri izlemek mümkündür. Çeşitli üretim faaliyetlerinin yürütüldüğü işletmelere yönelik söylenen “Risk ve tehlikeler bilinince, önlenebilir veya uygun önlemlerle en aza indirgenebilir.” cümlesi çocuk ve gençlerimizin eğitim aldığı okullarımız için daha çok geçerlidir. Aksine büyüme ve ergenlik çağındaki öğrencilerin bulunduğu okul ortamları, sağlık ve güvenlikle ilgili tüm konularda daha çok özen gerektirmektedir. Risk Değerlendirmesinin Amaç ve Gerekleri 6331 sayılı Kanunun 4. Maddesinde işveren yükümlülükleri arasında Risk değerlendirmesinin yapılması gerektiği açıkça belirtilmiştir. Risk değerlendirmesinin nasıl yapılacağı da “Risk Değerlendirmesi Yönetmeliği”nde gösterilmiştir. Risk değerlendirmesi çalışma ortamında var olan tehlike ve riskleri tanımlamak ve gerekli olan önleyici ve koruyucu tedbirleri geliştirmek için yapılan bir dizi çalışmalardır. Risk değerlendirmesi, hem muhtemel risklerin tanımlanması hem de bu risklerin ortadan kaldırılması veya en aza indirgenmesi için tedbirlerin alınması, belgelenmesi ve seçilen tedbirlerin gözden geçirilmesini kapsar. Risk değerlendirmesi, uygun önleyici tedbirlerin seçilmesi ve uygulanmasında da faydalı olur. Bu rehber içeriğinde verilen örnek Risk Kontrol Listesi, çalışma koşullarını değerlendirme konusunda bağımsız uygulamalar geliştirilmesi için bir model niteliğindedir. Risk değerlendirmesinde kullanılan en basit ve yaygın yöntem kontrol listeleridir. Öğretim kurumlarına hitap edebilecek şekilde oluşturulmaya çalışılan iş sağlığı ve güvenliği kontrol listeleri geliştirilmeye açık bir örnek olup beşinci bölümde verilmektedir. Verilen örnekler ve iş sağlığı ve güvenliği kontrol listelerini bir dizi talimatlar olarak değerlendirilmelidir. Bu itibarla, her okul bu kontrol listelerine dayanarak kendi içerisindeki riskleri analiz edebilir. Ancak verilen kontrol listelerinin okula özel risk öğelerini tam olarak kapsamadığı konular varsa gerektiğinde kontrol listeleri amaca uygun şekilde sorular ilave edilerek genişletilip kullanılabilir. Unutulmamalıdır ki; idareciler, öğretmenler, diğer çalışanlar ve öğrencilerin her birinin okul içindeki sağlık ve güvenliği sağlamak yönünde ayrı görev ve sorumlulukları vardır. Amaç, bu görev ve sorumlulukların gereği olarak beklenmeyen ve istenmeyen kaza ve olayları önlemeye yetecek ölçüde tedbirlerin bulunup bulunmadığını tespit etmek ve hangi konularda iyileştirmeler gerekiyorsa gerekli işlem ve tedbirleri buna göre uygulamaya koymaktır. Konu ile ilgili olarak İSG Risk Değerlendirmesi Yönetmeliği yapılması gereken çalışmalarla ilgili bize ışık tutmaktadır.    

Devamı

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlaması

23 Nisan, Türkiye milli tarihinin başlangıcı ve yeni bir dönüm noktasıdır. Bütün bir düşmanlık dünyasına karşı ayağa kalkan Türkiye halkının, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ni meydana getirmek hususunda gösterdiği harikayı ifade eder.” M. K. Atatürk Küçük hanımlar, küçük beyler... Sizler hepiniz, geleceğin bir gülü, yıldızı, bir bahtının aydınlığısınız. Memleketi asıl aydınlığa boğacak olan sizsiniz. Kendinizin ne kadar önemli, kıymetli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız." M. K. Atatürk

Devamı

ÖĞRENCİLERE YAŞAMA YOL VER EĞİTİMİ

İl Sağlık Müdürlüğü Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Birimi tarafından öğrencilere “YAŞAMA YOL VER!” sloganı ile eğitim verildi ve ambulansın tanıtımı yapıldı. Sağlık Bakanlığınca “112 Acil Çağrı Hattının gereksiz aranmasının önlenmesi ve trafikte ambulansın geçiş önceliğine özen gösterilmesi” konularında toplumsal farkındalığın artırılması amacıyla “YAŞAMA YOL VER!” sloganı ile yürütülmekte olan medya kampanyası Minik 112 uygulaması  öğrencilere konu hakkında gerekli eğitim verildi ve öğrencilere ambulansın tanıtımı yapıldı. 

Devamı

OKULUMUZA TRAFİK POLİSİ ZİYARETİ

Okulumuza ziyaret eden polis memurlarımız, trafik kurallarına duyarlı ve bu kuralların uygulamaya geçirilmesinde bilinçli yeni nesiller yetiştirmek adına öğrencilerimize trafik eğitimi verdiler.    Öğrencilerimize verilen trafik eğitiminin amacı, öğrendiklerini doğru olarak uygulayabilme becerilerini geliştirmek ve bilinçli yaya olabilmek konusunda farkındalık yaratmaktır.    Trafikte yaşadığımız problemlerin birçoğunun eğitim eksikliği yüzünden olduğunu ileten polis memurlarımız, trafik konusunda, okul öncesi dönemde alacağı bilinçli trafik eğitimi, bireyin trafik kurallarına riayet etmesini bir alışkanlık ve yaşam tarzı olarak görebilmesini sağlayacağına değindi. Çocuklarımıza trafik dedektifliği görevini veren polislerimiz yeni nesillerin trafik kurallarını çevrelerindeki kişilere de aktarmalarını sağladılar.    Polis memurlarımıza bu anlamlı ziyaretlerinden dolayı teşekkürlerimizi sunarız. 

Devamı

YERLİ MALI HAFTASI

Devamı

SİNEMA ETKİNLİĞİ

BELEDİYEMİZİN KATKILARIYLA ÇOCUKLARIN SİNEMA KEYFİ

Devamı

HOŞ GELDİN 2023

2023 yılının sevgi, bol mutluluk ve hatırlandıkça tebessüm yaratacak samimi anılarla dolu olması dileğiyle... Sağlıklı ve huzurlu nice yıllara!

Devamı

Dünya İnsan Hakları Günü

  Dünya İnsan Hakları Günü, İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi'nin 1948'de Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nda kabul edildiği gün olan 10 Aralık'ta kutlanmaya başlamıştı.

Devamı

DEPREM TATBİKATI

Ülke genelinde ilk kez uygulanan tatbikat kapsamında, saat 18.57'de tüm vatandaşların cep telefonlarına gönderilen "Hayati Uyarı Bildirimi" ile Türkçe ve İngilizce sesli uyarı yapıldı. Türkiye geneli ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde (KKTC), 12 Kasım 1999 Düzce Depremi'nin yıl dönümü dolayısıyla saat 18.57'de "çök kapan tutun" tatbikatı yapıldı.Okulumuzda ve evlerde de tatbikatlar yapıldı. Okulumuzda ve evlerde de çocuklar tatbikat konusunda bilgilendirildi.

Devamı

SELAHADDİN EYYUBİ ANAOKULU

Okulumuzun Fooğrafları

Devamı